3 požymiai, kad Facebook savo verslui naudoji neteisingai

3 požymiai, kad Facebook savo verslui naudoji neteisingai


Visi yra feisbuke. Todėl čia yra ir verslai – nuo degalinių iki vaikų darželių. Prieš 5-7 metus verslai galvotrūkčiais puolė kurti savo virtualius namus socialiniuose tinkluose, tačiau po kurio laiko dalis verslų savo paskyras apleido. Nes neapsimokėjo, neveikė, nepasiteisino. O kodėl? Ar tikrai viskas buvo padaryta teisingai?

Ko nedarome vakarėliuose

Trumpam palikime šiuos klausimus ir įsivaizduokite, kad atėjote į vakarėlį. Jūs norite gerai, įdomiai, turiningai praleisti laiką, pabendrauti, gal susižinoti paskutines retai sutinkamų žmonių gyvenimo aktualijas. Staiga, visiems neįpareigojančiai bendraujant, svetainės kampe ant kėdės užlipa iki tol tyliai užkandžiavęs vienas iš vakarėlio dalyvių ir pareiškia, kad kaip tik šiuo momentu jis siūlo ypatingą nuolaidą dar ypatingesniems čiužiniams. Būtų keista.

O dabar įsivaizduokite, kad tas nuostabus pardavėjas nelipo ant kėdės. Jis bendrauja kaip ir visi kiti, diskutuoja apie orą, politiką, naujienas, o esant galimybei pakreipia pokalbį apie poilsį ir miego kokybę, dalinasi naudingais patarimais, kaip ryte atsibusti labiau pailsėjus. Kai jūs paklausiate, iš kur jis tiek apie tai žino, sužinote, jog jis pardavinėja naujos kartos čiužinius.

Po kelių dienų ryte atsibudę pavargę labiau nei vakare ir prisiminę tą pardavėją iš vakarėlio, lyg tyčia kišenėje atrandate ir jo vizitinę kortelę su pažadu padaryti nuolaidą.

Kada čiužinių pardavėjas gali tikėtis didesnių pardavimų – po 5 vakarėlių, kuriuose jis bandė lipti ant kėdės ir pristatyti savo pasiūlymą, ar po 5 vakarėlių, kuriuose tiesiog neįpareigojančiai kalbėjo apie tai, ką tikrai gerai išmano, ir nepamiršo susidomėjusiems duoti vizitinę kortelę su „jeigu kada prireiks, paskambink“?

Užknisti ar būti naudingais?

Atsakymas, ko gero, akivaizdus. Nors pirmu šios istorijos atveju išgirdusiųjų apie pasiūlymą žmonių bus daugiau, tačiau daugiau pasiūlymu pasinaudojusiųjų tikėtis reikėtų antrojoje situacijoje. Kodėl? Nes pardavėjas sugebėjo pirmiausia sudominti ir atkreipti dėmesį į temą, kurioje yra nepralenkiamas. Dalinosi savo žiniomis ir nuoširdžiai palaikė diskusiją. Galiausiai pokalbio pabaigoje keletui tikrai susidomėjusių pokalbio dalyvių pasiūlė susisiekti, jeigu kada prireiks.

Pagavote kur link suku? Nors situacija teorinė, tačiau iliustruoja įvairių prekės ženklų komunikaciją feisbuke. Žmonės įsijungia feisbuką ne tikėdamiesi tuoj pat ką nors nusipirkti, o ieškodami pramogos arba informacijos. Tačiau didžioji dalis verslų Lietuvoje feisbuke elgiasi lyg tie ant kėdės stovintys pardavėjai.

Aišku, ir tiesiog šūkaujant apie savo pasiūlymą, galima vieną kitą pardavimą padaryti, tačiau būtina svarbi sąlyga – vakarėlyje jau turi būti žmonių, kurie kaip tik galvoja apie čiužinio pirkimą. Kitu atveju tai – tiesiog laiko gaišimas.

Feisbukas nėra pardavimo kanalas. Taškas. Jis nėra pritaikytas parduoti. Todėl ką nors siūlydami vis tiek turite atsivesti žmogų pas save – į el. parduotuvę, svetainę, gyvą konsultaciją ar dar kurs nors, kur jau jūs valdote situaciją.

Būkite naudingi ir įdomūs, kurkite ryšį su potencialiais klientais ir tiesiog neužkniskite. O jeigu kažkas susidomės, veskitės pas save ir išspręskite to žmogaus problemą. Ne už dyka, žinoma. Būtent taip veikia inbound marketingas ir feisbukas jame – būkite naudingi ir iš tiesų padėkite priimti sprendimą, suteikite visą reikalingą informaciją, o jau tada siūlykite pirkti.

3 klausimai pabaigai

Vis dėlto mūsų istorijos yra mūsų istorijos, o kaip jums žinoti, ar feisbuką išnaudojate teisingai? Reikėtų žiūrėti į jūsų fanų įsitraukimą, organinį įrašų pasiekiamumą, dar keletą rodiklių. Arba atsakyti sau į šiuos 3 klausimus:
– ar per paskutinę savaitę bent du kartus tiesiogiai reklamavote savo komercinį pasiūlymą?
– ar per paskutinę savaitę skelbėte ką nors visiškai nesusijusio nei su jūsų pasiūlymu, nei su jūsų verslo sritimi (pavyzdžiui, kačiukai-šuniukai, jeigu nesate gyvūnų prieglauda)?
– ar bent 2 iš 5 paskutinių įrašų nėra tikrai naudingi jūsų auditorijai?

Jeigu visi atsakymai „taip“, labai tikėtina, kad Facebook naudojate kaip pardavimo kanalą. Kitaip tariant, tiesiog bandote savo auditorijos kantrybę arba, blogiausiu atveju, švaistote savo laiką ir pinigus.

+ Leave a Comment