Aš perku AdWords`us, kam man Turinio marketingas?

Aš perku AdWords`us, kam man Turinio marketingas?


Ar Google AdWords naudinga verslui ? Pastaruoju metu tenka pamatyti tokias diskusijas tarp tradicinio ir inbound marketingo profesionalų. Tie, kurie teigia, kad reikia investuoti tik į turinio marketingą arba tik į mokamą reklamą (ypatingai AdWords), dažnai sugaišta daug laiko laukdami grąžos iš savo strategijos bei identifikuodami problemas.

Inbound marketingas yra kur kas daugiau nei tinklaraštis ir optimizuotas svetainės turinys. Tai kombinuota turinio, el. pašto, socialinių tinklų ir PPC reklamų strategija. Bėda, kad nuostata, jog mums pilnai užtenka tik AdWords, baimė išbandyti kitas strategijas tolina Lietuvą ir dalį Europos nuo geresnių rezultatų, investicijų grąžos (ROI) ir konversijų didėjimo.

Dažname pokalbyje su potencialiu klientu išgirstame frazę – „aš perku Google AdWords, kam man jūs?“. Ir iš tiesų, kam prasidėti su Inbound marketingu, jei AdWords atveda pakankamą srautą į svetainę?

Pradėkime nuo to, kad AdWords veikia tol, kol Jūs už juos mokate. Nustojate mokėti, dingsta srautas, dingsta ir pardavimai. Tai trumpalaikė strategija, kuri nesukurs pastovaus srauto ir pardavimų kiekio. O norint būti pirmiems daugumoje su Jūsų verslu susijusių paieškų tenka sukurti labai daug skelbimų su senojo testamento ilgio raktažodžių sąrašu. Panagrinėkime keletą su AdWords kampanijomis susijusių problemų ir kaip PPC integracija su inbound galėtų jas išspręsti.

Vien tik srauto nepakanka

Tarkime, jūs prekiaujate įrankiais. AdWords kampanijoje surašote raktažodžius, kuriuos galimai suves Jūsų potencialus klientas – replės, kryžminis atsuktuvas, rankinis pjūklas ir panašiai. Suvedame atsuktuvas – bingo! Matome Jūsų puslapį, paspaudžiame, pamatome ieškotą prekę, nusiperkame. Deja, viskas ne taip paprasta.

Naujausi tyrimai rodo, kad vartotojai aplanko mažiausiai 5 skirtingus portalus (o keliautojai net 38 interneto svetaines), kol galiausiai priima sprendimą, kur pirkti. Jie lygina kainas, vertina pardavėjo žinias ir patį produktą. Taigi vien atvesti lankytojų į svetainę nepakanka. Jie turi čia pasilikti ir nuspręsti, kad būtent jūs esate patikimiausias pardavėjas arba paslaugos tiekėjas.

Čia susiduriame su kitu barjeru. Jei neturėsite aktualaus ir naudingo turinio, lankytojai jūsų gali ne tik nepasirinkti, jūsų gali apskritai nerasti.

Įsivaizduokime, kad į paieškos laukelį įvedame ne atsuktuvas, o „kaip suremontuoti kriauklę“. Sunku tikėtis, kad rizikavote savo AdWords biudžetu ir įrašėte raktažodį kriauklė, jei jomis neprekiaujate. Todėl tarp paieškos rezultatų Jūsų nėra. Tačiau, jei turėtumėte rubriką apie įvairių daiktų remontą, patarimus meistrams, remontą namų sąlygomis ar kita, jūsų svetainė turėtų daug šansų organiškai atsidurti pačiame paieškos sistemos viršuje, be jokių papildomų mokęsčių.

Rinkdami raktažodžius ar frazes AdWords kampanijoms, susiduriate su daug didesne konkurencija ir savo potencialių klientų likimą sprendžiate aukcione. Net ir mokėdami pinigus, galite atsidurti daug žemiau nei Jūsų konkurentai. Turėdami aktualų turinį, kurį skaito ir vertina jūsų potencialūs klientai, organinėje paieškoje atsiduriate pirmose vietose nemokamai.

Kaip PPC gali padėti turinio marketingui?

„Gerai, gerai, supratom, AdWords yra blogis, ką mums daryti?“ – dar vienas klausimas kurį išgirstame ir kurio atsakymas sukelia dar didesnį sumišimą. Atsakymas – ne, AdWords nėra blogis ir gali būti puikus Inbound strategijos papildinys. Tik viskas turi vykti teisingai ir sistemingai.

AdWords, Facebook mokama reklama ir kiti PPC yra laikinas dalykas – gauni tiek, kiek sumoki. Kai nustoji pirkti reklamas, srautas ir pardavimai sustoja. SEO ir turinio marketingas leidžia užtikrinti ilgalaikį išlikimą pirmose paieškos sistemų vietose neišleidžiant papildomų pinigų, tačiau tokie pasiekimai užtrunka bent 3-6 mėnesius. Todėl AdWords ir kita PPC reklama gali būti puikus ginklanešys, užtikrinantis, kad Jūsų geras ir naudingas turinys pirmais mėnesiais pasieks reikiamą auditoriją, kol išsikovosite savo pozicijas Google kovos lauke.

Kai net AdWords nepadės…

Paskutinė šio straipsnio dalis apie veidrodinį efektą – kai inbound taktikos gali padidinti konversijas iš AdWords kampanijų atvestiems potencialiems klientams. Tam turime iliustratyvų pavyzdį.

„Adwords ir Facebook reklama yra nesąmonė! Niekas čia neveikia, be reikalo sumokėjau pinigus!!!!“… Aha… Pirma mano reakcija – žmogus neteisingai optimizavo savo kampaniją, pasirinko klaidingus raktažodžius, sukūrė prastą reklaminį skydelį.

Pasirodo priešingai. Viskas čia yra nesąmonė, prispaudė čia balvonai tas reklamas, priėjo šimtais į svetainę, kainavo man šimtą eurų ir NIEKO nenusipirko. Ir tikrai, kodėl vartotojai ateina į svetainę ir nieko neperka? Juk žino ant ko spaudžia, ieško to, ką pardavinėjam. Kur problema?

Problema svetainėje ir jos konversijoje. Didelis lankytojų srautas, nevirstantis klientais rodo, kad svetainės dizainas pasenęs, nepritaikytas naršymui, potencialūs klientai pasiklysta, greitai neranda ko ieškojo. Priežastys gali slypėti ir turinyje – prasti prekių aprašymai, sumaišytos kategorijos, prastos kokybės nuotraukos.

Esminė klaida kaltinti, kažkurį komunikacijos kanalą, neįvertinus visų galimų priežasčių. Čia nepakeičiamas pagalbininkas yra inbound piltuvėlis. Pasitelkdami duomenis iš įvairių analitikos įrankių galime lengvai identifikuoti, kur mūsų strategija praleidžia vandenį:

  • Didelė konversija, mažai lankytojų – problema viršutiniame aukšte. Žemas SEO reitingas, neaktyvūs socialiniai tinklai, prastai nukreipta ir optimizuota PPC kampanija.
  • Daug lankytojų, mažos konversijos – prastas turinys, dizainas, Call to action.

Galima būtų tęsti toliau, bet tai jau atskiro straipsnio verta tema. Šiuo ilgu įrašu norėjome parodyti, kad tradiciniu marketingu grįstos taktikos, ypač PPC reklama, gali ir turi eiti viena koja su inbound strategija, papildydami vienas kitą. Jei jau mokate už PPC reklamą būkite tikri, kad tokiu būtų atvestas srautas bus paskatintas pasilikti, palikti savo kontaktą ar įsigyti jūsų siūlomą produktą. Tuo pat metu gerinkite savo investicijų grąžą, dirbdami prie turinio ir SEO, taip išsikovodami aukštas vietas organinėje Google paieškoje.

 

 

 

 

5 Comments

Add yours
  1. 1
    Viktorija

    Puikus jūsų blogas, pateikiat naudingą informaciją, spaudžiu dešinę, bet… iš kur paplito mada įsidiegti visiškai nefunkcionalų scroll’ą?
    Jei rašysit straipsnį apie UX, paminėkit, kad neimtų tokio pavyzdžio, itin nepatogu. Apart to – šaunuoliai, sėkmės 🙂

+ Leave a Comment