Iš kur gauti turinio savo verslo tinklaraščiui?

Iš kur gauti turinio savo verslo tinklaraščiui?


Sveiki, mano vardas Artūras. Dirbu šaltkalviu. Prieš pusę metų nusprendžiau mesti darbą vienoje statybų įmonėje ir pradėjau dirbti sau. Surasti klientų buvo sunku, todėl nusprendžiau ieškoti sprendimų. Aptikau straipsnį apie inbound marketingą ir supratau, kad tai yra, ko man reikia. Tačiau akis užkliuvo už sakinio, kad inbound esmė yra turinys: straipsniai ir blogai visokie.. Aš gi ne koks Užkalnis… Kas skaitys, ką nors apie šalktalvystę ir ką apie ją išvis galima parašyti?

Tokių nusiminusių Artūrų sutikti galima kas dieną. Jie dirba šaltkalviais, bankininkais, teisininkais, medikais, auklėmis ir t.t. Nesvarbu, kokiu verslu užsiimi ar kokios tavo pareigos, prieš pradedant vystyti inbound strategiją vienas klausimas visada neduoda ramybės – iš kur man gauti to turinio? Apie ką rašyti? Kas skaitys?

Šiose diskusijose dažniausiai yra dvi argumentų linijos:

  • Nežinau, ką ir kaip rašyti
  • Mano veikla labai nuobodi, čia nėra apie ką rašyti ir niekas neskaitys

Į abu klausimus pabandysime atsakyti ir padėsime Artūrui išspręsti jo bėdą.

Jūsų verslas nuobodus? Ačiū Dievui!

Jei manote, kad Jūsų verslo ar darbo sritis yra nuobodi, paskambinkite 10 savo draugų ir paklauskite ar sritis, kurioje jie dirba yra įdomi, džiuginanti, jaudinanti? Retas verslą, kuriame dirba, vadina įdomiu ir patraukliu visuomenei. Juk didieji rinkos žaidėjai kaip bankai, teisininkai, telekomunikacijos, IT, statybos neprilygsta kelionių, maisto ar kultūros industrijoms , tačiau tai yra vienos naudingiausių sričių vartotojui.

Nuobodaus verslo nėra – tereikia surasti savo adresatą ir išspręsti jo problemas.

Jūsų kuriamas turinys neturi būti pramoginis, būtinai sukelti tik geras emocijas ar džiuginti. Inbound turinio esmė paprasta – išspręsti vartotojams ir potencialiems klientams kylančias problemas, atsakyti į klausimus. Turinys turi edukuoti, taip sukurdamas pasitikėjimą jumis ir jūsų verslu.

Klausykitės, ką sako klientai

Nuobodaus turinio ar verslo nebūna. Štai Artūras išgyvena, kad neturės, ką papasakoti savo potencialiems klientams. Būtent nuo klientų jam ir reikėtų pradėti. Kas užsisakinėja jo paslaugas ir kokiems tikslams, kas dažniausiai rūpi klientams, į ką jie kreipia dėmesį? Išskyrus bent 10 dažniausių ir esminių klientų klausimų jau turėsime 10 temų tinklaraščiui. Pavyzdžiui „Kiek kainuoja suvirinti vandentiekį?“ ar „11 įrankių padėsiančių patiems ištiesinti metalą“.

Kiečiausia pana rajone arba „Tu Google paklausk, tau Google atsakys“

Deja, bet potencialūs klientai ne visada nori su mumis kalbėtis ir draugauti. Kieme atsiranda kietesnių draugų, kurie yra geresni pašnekovai. Ir pačios kiečiausios vardas yra Google. Gera žinia – nors mūsų potencialūs klientai linkę kalbėtis su Google, o ne su mumis, pati Google yra nemaža paskalų skleidėja ir dažnai mums pakužda jų paslaptis, tik reikia žinoti kaip paklausti.

Pasinaudodami AdWords planavimo įrankiu ar Google Trends įrankiu, galime nesunkiai nustatyti, kokie žodžiai dažniausiai yra surenkami į paieškos laukelį, kokios temos yra ieškomos ir taip rasti vartotojų, kuriems gali būti įdomios mūsų prekės ar paslaugos. Atlikus analizę Artūras tikrai galėtų parašyti tokius straipsnius kaip „Kaip sutvarkyti bėgantį čiaupą namų sąlygomis?“ ar „Kaip ištiesinti įlinkusias automobilio dureles“.

„… aš tau parodysiu, ką moku“ – o dar geriau parašysiu atvejo analizę!

Ieškodami turinio savo inbound strategijai dažniausiai užmirštame esminį šaltinį – savo veiklą. Kas geriau reprezentuos jūsų produktą ar paslaugas nei sena gera atvejo analizė. Dalinkitės sėkmės istorijomis kuo dažniau, parodydami, kokia puikia ir naudinga veikla užsiimate. Keletas patarimų rašantiems atvejo analizę:

  • Nerašykite iš savo perspektyvos. Svarbiausia – problema, kuri buvo kilusi klientui, kokį sprendimą jam pasiūlėte ir kokią naudą jis iš to gavo.
  • Nemeluokite – visi faktai ir istorijos turi būti tikros. Jei kažkas nepavyko, taip ir pasakykite. Atrodysite patikimi, nuoširdūs ir mokantys prisiimti atsakomybę.
  • Klientų atsiliepimai – svarbiausia dalis. Kuo daugiau klientų citatų, tuo patikimesnė ir tikresnė Jūsų analizė atrodys.
  • Nuotraukos ir video – prišnekėti galime daug, bet kaip sako draugai amerikiečiai: pics or it didn`t happen. Pridėkite kuo daugiau esmę atskleidžiančių nuotraukų, parodykite situaciją prieš ir rezultatą po. Jei turite galimybę padarykite proceso vaizdo įrašą.
  • Nauda skaitytojui – net ir aprašinėdami kito kliento situaciją nepamirškite skaitytojų. Kiekviena atvejo analizė turėtų suteikti apčiuopiamos naudos, žinių ar patarimų.
  • Statistika – jei įmanoma pateikite naudą įrodančius skaičius, statistiką, diagramas.

Atvejo analizes puikiai įvaldė fotografai, vestuvių ir renginių organizatoriai. Jie savo blogose aprašo beveik kiekvieną renginį ir nepamiršta gausybės geros kokybės nuotraukų. Nors mūsų herojus Artūras ir neorganizuoja vestuvių, tačiau ne ką prasčiau gali aprašyti kaip sutaisė X gamyklos stakles, parodyti kaip staklės atrodė prieš ir po taisymo, pridėti kliento atsiliepimą, keletą patarimų, ką daryti, kad taip neatsitiktų ir gal net pasidalinti statistika apie padidėjusį staklių našumą po remonto.

Gal galite pakomentuoti?

Ne apie viską, ką sugalvojame rašyti, geriausiai galime pakalbėti mes. Nevenkite interviu savo tinklaraščiuose – tai puikus būdas pagyvinti turinį. Pakvieskite savo srities ekspertą, su Jūsų aptariama problema susijusį žymų žmogų ar netgi konkurentą.

Interviu privalumai:

  • Mokomės iš kitų patirties – suteikiame naujų žinių tiek sau, tiek savo skaitytojams ir potencialiems klientams.
  • Gauname informacijos, kurios patys negalėtume suteikti.
  • Įkvepiame skaitytojus sėkmės istorijomis.
  • Paįvairiname turinį – jau vien paprastas, raštu atliktas, interviu įneša įvairovės į standartinius tekstus, o ką jau kalbėto apie interviu audio arba video formatu? Nevenkite eksperimentuoti.
  • Didesnis srautas ir įsitraukimas – kalbindami kitus žmonės gaunate didesnį srautą į svetainę, daugiau pasidalinimų socialiniuose tinkluose ir daugiau komentarų.
  • Santykių užmezgimas – interviu yra puikus būdas naujoms pažintims ar santykių gerinimui su pašnekovais.

Apie tai, kaip pasiruošti interviu tinklaraštyje ir ko jame klausinėti pakalbėsime netolimoje ateityje, o dabar pažiūrėkime, kaip sekasi Artūrui? Šelmis Artūras greitai mokosi ir jau už parankės atsiveda merginą, dirbančią šaltkalve, paklausinėti apie patirtį ir darbą vyriškoje ir jėgos reikalaujančioje profesijoje.

Verslo naujienos ir tendencijos

Ne visada mūsų skaitytojai, esami ir potencialūs klientai žino viską, ko jie galėtų norėti. Todėl kartais reikia jiems suteikti galimybę paskaityti dalykų, apie kuriuos jie net nebuvo susimąstę ar girdėję. Jūs esate savo srities specialistas, apšvieskite vartotojus apie jūsų verslo naujienas ir tendencijas, pateikite savo komentarą.

Artūras jau rašo apie naujausias technologijas šaltkalvystėje bei robotus, kurie gali pakeisti šaltkalvius netolimoje ateityje. Tiesa, Artūras savo komentare nėra linkęs su tuo sutikti. Nepasiduok, Artūrai, tavęs nepakeis jokie kyborgai!

Naudingi įrankiai naujienų sekimui:

  • Jūsų industrijos tinklaraščiai
  • Google trends
  • Google alerts
  • Google news
  • Twitter
  • Feedly
  • Forumai

Taigi, kai sėdite prie tuščio savo tinklaraščio lango atsiminkite:

  • Klausykitės, ką jums ir paieškos sistemoms sako klientai. Atsakykite į jų nuogąstavimus, klausimus, abejones.
  • Suteikite naudą – patarimai, įžvalgos, „pasidaryk pats“ skyreliai ir visa kita naudinga informacija yra raktas į naujų klientų pritraukimą.
  • Kažkur yra grupė žmonių, kuriems Jūs labai įdomūs – kiekviena sritis ir verslo šaka turi savo adresatą. Kitaip ji tiesiog neegzistuotų. Rašykite tam adresatui, o jis tikrai Jus perskaitys. Naudingi dalykai retai būna nuobodūs.
  • Skaitykite konkurentų, partnerių, panašių verslų tinklaraščius, semkitės patirties ir įkvėpimo.
  • Paskambinkite klientui, kuris buvo patenkintas Jūsų paslaugomis ir aprašykite jo istoriją.

Na, o Artūrui ir visiems jo draugams, užstrigusiems ties turinio strategija, linkime sėkmės randant tą turinį, kurio laukia jų auditorija.


Plačiau apie Inbound marketingą – www.komatininkai.lt

siaurasbaneris2-01

 

 

 

 

 

 

 

 

1 comment

Add yours

+ Leave a Comment