Kodėl sumažėjo biudžetai interneto reklamai?

Kodėl sumažėjo biudžetai interneto reklamai?


Šiandien Verslo Žinios paskelbė naujausią TNS tyrimą, kuris rodo, kad interneto reklamos biudžetas per pastaruosius penkis mėnesius Lietuvoje ženkliai sumažėjo. Tiesa, skambi antraštė nėra visiškai tiksli. Turimi duomenys rodo, kad sumažėjo konkrečiai banerinės reklamos išlaidos, kurios nukrito 15.3%, tačiau apie kitus internetinės reklamos ar komunikacijos būdus, deja, neužsimenama.

Kodėl Lietuvos įmonės apleidžia banerinę reklamą?

Reklamos kanalų atsisakome tada, kai nematome investicijų grąžos. Panašu, kad Lietuvos marketingistai pagaliau susiskaičiavo vaizdinės reklamos internete ROI ir po truputį optimizuoja savo kampanijas.

Pagaliau nustojome vertinti banerinę reklamą pagal tai, kiek žmonių ją paspaudė ir pradedame atkreipti dėmesį į jos efektyvumą, ką vartotojai veikia paspaudę, kokia atėjusio kontakto konversija.

Pasak comScore tyrimo, 16 procentų interneto vartotojų išspaudinėja 80 procentų banerinės reklamos. Dar kartą pasitvirtinęs Pareto dėsnis rodo, kad naudodami banerinę reklamą nepasiekiame daugiau nei 80 procentų interneto auditorijos. Šiuo metu banerinės reklamos konversija tėra 0.14 %. Taigi vos vienas paspaudimas tūkstančiui parodymų.

 

Kodėl žmonės nespaudžia ant banerių?

  • Per dieną pamato tūkstančius vaizdo reklamų, išmoko jas ignoruoti ir nematyti.
  • Personalizacijos stoka – trūksta konkrečios informacijos tik jiems.
  • Atitraukia dėmesį nuo pagrindinės veiklos.
  • Nenori gauti spamo.
  • Bijo, kad iššokantis langas užims visą ekraną.
  • Bijo virusų.

Įdomioji dalis – apie 50 procentų paspaudusių ant banerinės reklamos tai padarė… netyčia! Taigi, atėjo metas galvoti, ką darysime toliau.

Kas laukia interneto reklamos Lietuvoje?

Toks reklamos biudžeto baneriams sumažėjimas rodo, kad įmonės nėra patenkintos ne tik paspaudimų rezultatais, bet ir pardavimų konversijomis.

Įdomiausia, ką marketingistai planuoja daryti toliau. Ar nusivylė internetu ir keliasi į kitas medijas? Ar suprato, kad sena strategija nebeveikia ir biudžetas perskirstomas dvipusei komunikacijai, turiniui, personalizacijai, potencialių klientų generavimui. Tikėtina, kad jau dabar marketingo specialistai investavo į Google Adwords, socialinių tinklų ir kitą PPC reklamą. Deja, tokios statistikos neturime.

Norėtųsi tikėti, kad ši TNS statistika pažymės naują pradžią Lietuvos marketinge ir pagaliau pereisime prie santykio su klientu užmezgimo, naudos suteikimo ir betarpiško bendravimo. Nesvarbu, ar tai vadinsime Inbound, Turinio marketingu ar kitu vardu. Svarbu, kad pradėtume teikti naudą ir duoti papildomą vertę vartotojams, vietoj to, kad tik prašytume ir kartais net įsakytume pirkti.


Plačiau apie Inbound marketingą – www.komatininkai.lt

siaurasbaneris2-01

+ There are no comments

Add yours