Rinkodara pasikeitė, o Jūs?

Rinkodara pasikeitė, o Jūs?


Jei manote, kad iš technologijų pasaulio ateinantys rinkodaros specialistai, pasikinkę tokias frazes kaip „turinio rinkodara“ ir „įeinančio srauto rinkodara“ kuria bevertį turinį ir iškreipia rinką, jūs klystate ir nespėjate paskui pokyčius.

Taip, tikrai tokių „specialistų“ yra, tačiau jų yra visur. Kiekvienoje srityje yra tokių, kurie atlieka neefektyvų ir šablonišką darbą. Tačiau dėl to nereikia kaltinti vienos ar kitos strategijos. Joe Pulizzi išgarsinta „turinio rinkodara“ visame pasaulyje atneša puikius rezultatus įvairiausių sektorių įmonėms. Lygiai taip pat yra begalės įmonių, kurios daro daug klaidų, nesivadovauja metodika ir patiria nuostolių. Bet kas dėl to kaltas – strategija ar aplaidus vykdytojas?

Samuelis Scottas, vienas iš „Techcrunch“ autorių, teigia, kad rinkodaros programinės įrangos bendrovė „Hubspot“ neturėjo produkto ir tik jį pardavinėdama aiškinosi, kokį produktą sukurti. Bet ar tai tikrai blogai?

Joe Pulizzi, naujausioje savo knygoje „Content Inc.“, aprašo atvejus, kai turinio apie tam tikrą nišą pagalba yra surenkama auditorija ir tik tuomet, išanalizavus auditorijos poreikius ir su ja pasitarus, yra sukuriamas produktas, kuris atitinka vartotojų lūkesčius. Būtent tai ir padarė „Hubspot“ įkūrėjai. Gal tai ir sukelia spaudimą 4P – produktas (angl. product), kaina ( angl. price), vieta (angl. place), rėmimas (angl. promotion) – apaštalams, bet tai yra vienas iš šiuolaikinių verslo modelių, kuris daug nekainuoja, kuris suteikia nemokamą ir naudingą informaciją apie tam tikrą sritį ir šalia tos informacijos pateikia produktą, kuris išsprendžia kylančias problemas.

Reikia pripažinti, kad „Hubspot“ savo įeinančio srauto (Inbound) rinkodaros technologijas pardavinėja ir telerinkodaros būdu. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo kaip veidmainystė, tačiau tikri skaitmeninės rinkodaros profesionalai niekada neliepia atsisakyti tradicinių priemonių. Šiuo metu viskas gali ir turi būti integruota, tačiau, jei verslas mato efektyvesnius rezultatus remdamasis skaitmeninės rinkodaros strategijomis nei rezultatai, kuriuos pasiekdavo tradicinė rinkodara, ar jiems turėtų rūpėti, kad skaitmeninės rinkodaros specialistai neišmano tradicinės ir būtinai naudoti 4P modelį?

Būtent skaitmeninė rinkodara sprendžia amžinąsias šios srities bėdas su rezultatų pamatavimu. Praktiškai viską, kas susiję su internetu galime išmatuoti. Todėl šiose vietose ypač svarbūs technologiškai ir matematiškai išprusę rinkodarininkai, kurie automatizacijos ir duomenų analizės technologijų pagalba sugeba ne tik tiksliai išmatuoti kampanijų rezultatus, bet ir rasti to priežastis bei pateikti itin tikslias rekomendacijas, ką reikėtų daryti toliau.

Kita vertus, „įeinančio srauto“ (Inbound) rinkodara, nors ir skelbia, kad gelbsti nuo tiesioginės reklamos, dažnai pati ją primena. Taip yra dėl tos pačios priežasties, dėl ko ne visiems veikia turinio rinkodara. Paimame naują strategiją ir bandome ją išnaudoti senosiomis priemonėmis. Tai yra viena iš skaitmeninės rinkodaros specialistų klaidų.

Ką renkamės – ateities ar praeities rinkodarą?

Paskutiniu metu padaugėjo teigiančių, kad turinio rinkodara mirs, kad tai nieko nekeičianti strategija. Man tai panašu į persiorientuoti nespėjančių rinkodarininkų gulbės giesmę. Jei kas ir miršta tai 4P modelis. Taip, vis dar nemažas kiekis rinkodarininkų sugeba generuoti rezultatus šio modelio pagalba, tačiau tai jau yra praeitis ir naujosios strategijos galėtų pasiekti tokių pačių, jei ne geresnių rezultatų. Naujosios kartos rinkodaros specialistai, nepriklausomai, ar atėję iš technologinių verslų, ar išmokę to savarankiškai, sugeba pasiekti tokių pat ar net geresnių rezultatų nei senesnėmis teorijomis besivadovaujantys žinovai.

Dabartiniai vartotojai nori suasmeninto turinio, netrukdančios ir jų poreikius atitinkančios reklamos, pozityvių ir išskirtinių patirčių. Įeinančio srauto ir turinio rinkodaros strategijos būtent tai ir suteikia. Nei vienas naujausių strategijų specialistas nemenkina kainos, vietos ir produkto reikšmės, tiesiog šiomis sritimis gali užsiimti atskiri rinkodaros poskyriai arba apskritai kiti verslo departamentai.

Suprantama, kad visą gyvenimą Philipo Kotlerio ir dar senesnėmis teorijomis pasikliovę specialistai sunkiau persiorientuoja prie naujų laikų ir naujų technologijų bei strategijų. Vieni stengiasi tai padaryti ir mokosi kažko naujo, kiti renkasi lengvesnį kelią ir skelbia vienos ar kitos strategijos mirtį. Tačiau, jei šios strategijos neveiktų, nei „Hubspot“, nei „Content marketing institute“ neturėtų tiek klientų ir tiek sėkmės istorijų. Šios strategijos nebūtų susilaukusios tokio populiarumo, jei neneštų rezultatų.

Galime emocionaliai kalbėti apie vartotojų pasitenkinimą, jų švietimą, reikiamo turinio reikiamu metu pateikimą, bet jei tai neneš teigiamų finansinių rezultatų, bus nieko verta.

Rinkodara evoliucionuoja kartu su technologijomis ir vartotojų elgsenos pokyčiais. Klausimas, kas yra prastesni specialistai – ar tie, kurie atmeta patikrintas ir naujausiais vartotojų elgsenos tyrimais pagrįstas teorijas, laikydamiesi seno, ar tie, kurie stebi krentančius reklamų skydelių paspaudimus, augantį reklamos blokavimo sistemų, pavyzdžiui „AdBlock“, populiarumą ir mažėjančią pirkėjų kelio kontrolę bei ieško naujų sprendimų.

O kaip Lietuvoje?

Lietuvoje šios strategijos ateina tik dabar. Mes esame puikioje situacijoje, kai galime pasimokyti iš vakarų pasaulio klaidų ir iškart perimti jau veikiančias metodikas. Tačiau tenka stebėti, kaip turinio rinkodara, vietinė reklama (angl. „native advertising“) ir užsakomieji straipsniai yra suplakama į vieną ir nesistengiama suprasti esminių skirtumų tarp šių strategijų.

Gyvename įdomiais laikais, kai senosios „Fortune 500“ korporacijos užleidžia vietą prieš 10 metų dar neegzistavusioms įmonėms, nes nebespėja su šiandieniniu vartotoju, nes pavėlavo pakeisti strategiją. Jei nenorime atsidurti tokioje pozicijoje, pripažinkime, kad ateitis priklauso skaitmeniniam pasauliui, išskirtinėms patirtims ir naudai, kurią suteikiame vartotojui. Strategijos keitėsi ir keisis, svarbu, kad spėtume pasikeisti mes.

Susidomėjote turinio ar inbound rinkodara? Susitikime nemokamai konsultacijai.

Parašykite mums žinutę ir susitikime pakalbėti plačiau apie Jūsų verslo ir naujosios rinkodaros galimybes.
Vardas
El. paštas*
Įmonė
Žinutė*

*�Privalomi laukai

1 comment

Add yours

+ Leave a Comment