Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Rinkodaros podkastas


I Epizodas: Turinio rinkodara Lietuvoje: misija įmanoma

Pristatome bendrą „Verslo žinių“ ir komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ projektą – kassavaitinį Rinkodaros podkastą. Pirmojo epizodo tema – „Turinio rinkodara Lietuvoje: misija įmanoma“

Užsienio spaudoje pastaruoju metu akis užkliūva už pasvarstymų, kad būtent tinklalaidės (angl. podcast) yra dar viena į viršų šaunanti tendencija, būtent jie tampa naujaisiais prekių ženklų tinklaraščiais arba papildo juos.

Ir čia investuoja ne vienas prekės ženklas nuo žiniasklaidos iki pačių įvairiausių prekių ženklų. Sėkmės istorija čia vadiname „eBay“, „General Electric“, „Netflix“ pristatomus vis naujus ir naujus laidų epizodus.

Priežastis paprasta – išleidus naują blogo įrašą geriausiu atveju vartotojo dėmesį pavyksta vos kelioms minutėms, nes viską šiandien vartojame greitai, ne skaitome, o skanuojame. Tuo tarpu tinklalaidės sugeba vartotojų dėmesį išlaikyti gerokai ilgiau.

Statistika rodo, kad daugiau nei trečdalis amerikiečių bent kartą per mėnesį klauso tokių laidų, o jų žinomumas visuomenėje nuo 2006 m. daugiau nei padvigubėjo.

Žvelgiant iš „Verslo žinių“ pozicijos, imamės šio projekto, nes tai dar vienas kelias pasiekti vartotoją – ne visada spėjame perskaityti, pamatyti norimą žinią. Tad tikėmės, kad „Rinkodaros podkastas“ bus patogus formatas vartoti informaciją – atsisiuntus klausyti tada, kada patogu.

Pirmojo „Rinkodaros podkasto“ epizodo svečias – Liudas Rimkus, SEB rinkodaros departamento vadovas, kurį kartu su Deividu Budginu, agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovu, kalbinome apie turinio rinkodarą.

Dar viena galimybė

„Rinkodaros specialistai turi vis mažiau laiko prisėsti ir paskaityti ne tik knygą, bet ir išsamesnį straipsnį, todėl nusprendėme į Lietuvą atnešti šią turinio formą ir rinkodaros naujienomis bei tendencijomis dalytis kitaip“, – kalba Deividas Budginas, agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas.

Pirmojo „Rinkodaros pod­kasto“ epizodo svečias – Liudas Rimkus, SEB Rinkodaros departamento vadovas, kurį kalbinome apie turinio rinkodarą.

„Geras turinio projektas kaip gera daina – niekada nežinai, kuri iš jų taps hitu, o kad sužinotum, turi „iškepti“ ne vieną albumą. Turi eiti bandymų keliu, nebijoti klysti, aprėpti ne vieną, o galbūt keliasdešimt temų, analizuoti, kas patraukia dėmesį, o kas, priešingai – neįdomu vartotojams, – teigia p. Rimkus. – Mes patys dažnai analizuodami situaciją daugiau dėmesio skiriame ne temoms, kurios buvo skaitomos, kuriomis dalijosi, o toms, kurios nesulaukė dėmesio, ir bandome suprasti kodėl.“ Pasak p. Rimkaus, visus verslus keičia skaitmeninė revoliucija.

„Vis labiau didėja vartotojų nepakantumas jiems neaktualiai reklamai ir komunikacijai. Kuriant vertingą, vartotojams naudingą turinį, galima surasti sėkmės raktą į prekių ženklo žinomumo didinimą ir pardavimų auginimą. Geru turiniu neabejotinai galima suteikti vertę ir prisidėti prie verslo sėkmės“, – pabrėžia p. Rimkus. Jis priduria, kad SEB rinkodaros strategijoje labai nedaug liko vietos tradicinei reklamai. Bankas jau ilgą laiką eina turinio rinkodaros keliu.

„Beveik visa mūsų rinkodara ir komunikacijos strategija šiandien yra turinio rinkodara. Viskas, ką darome, – tai bandome kurti vertingą turinį, kuris turėtų padėti vartotojui susigaudyti jo kelionėje“, – teigia p. Rimkus.

„Rinkodaros podkasto“ kiek­vieną savaitę galite klausytis „Verslo žinių“ portale, jį pre­numeruoti su Rinkodaros naujienlaiškiu, agentūros „Ko­munikacijos amatininkai“ tinklaraštyje, „iTunes“, „Sound­cloud“ ir „Sticher“ plat­formose.

„Geras turinio projektas kaip gera daina, ir niekada nežinai, kuri iš jų taps hitu, – pasitelkdamas savo partnerių reklamos agentūros „Adell Taivas Ogilvy“ skaitmeninių sprendimų skyriaus vadovės Dovilės Filmanavičiūtės citatą, kalba p. Rimkus. – O kad sužinotumei tai, turi „iškepti“ ne vieną albumą. Turi eiti bandymų keliu, nebijoti klysti, aprėpti ne vieną, o galbūt keliasdešimt temų, analizuoti, kas patraukia dėmesį, o kas priešingai – neįdomu vartotojams. Mes patys dažnai analizuodami situaciją daugiau dėmesio skiriame ne temoms, kurios buvo skaitomos, kuriomis dalijosi, o toms, kurios nesulaukė dėmesio, bandydami suprasti kodėl“.

Pasak p. Rimkaus, visus verslus keičia skaitmeninėnė revoliucija.

„Vis labiau didėja vartotojų nepakantumas jiems neaktualiai reklamai ir komunikacijai. Tad kuriant vertingą, vartotojams naudingą turinį, galima atverti sėkmės raktą ir į prekės ženklo žinomumo didinimą ir į pardavimų auginimą. Gero turinio pagalba neabejotinai galima suteikti vertę ir prisidėti prie verslo sėkmės“, – besiremdamas ilgamete banko patirtimi, kuriant turinio rinkodaros projektus, pabrėžia p. Rimkus.

Jis priduria, jog SEB rinkodaros strategijoje labai nedaug liko vietos tradicinei reklamai.

„Bemaž visa mūsų rinkodara ir komunikacijos strategija šiandien yra paremta turinio rinkodara. Viskas ką darome, tai yra bandymas kurti vertingą turinį, kuris turėtų padėti vartotojui susigaudyti jo kelionėje“, – teigia p. Rimkus.

Kassavaitinio „Rinkodaros podKasto“ galite klausytis „Verslo žinių“ portale, agentūros „Komunikacijos amatininkų“ tinklaraštyje, „iTunes“, „Soundcloud“ ir „Sticher“ platformose. Kviečiame prenumeruoti „Rinkodaros podkasto“ naujienlaiškį ir nepraleisti nei vieno epizodo.