Susikertanti žiniasklaida – kaip pasiekti klientą visuose kanaluose?

Susikertanti žiniasklaida – kaip pasiekti klientą visuose kanaluose?


Besikeičiantis komunikacijos ir žiniasklaidos laukas įgalina įmones tapti žiniasklaidos kanalais. Riba tarp tradicinės žiniasklaidos ir turinio, kurį sukuria marketingistai, prščikai ar tinklaraštininkai nebeegzistuoja. Todėl tampa labai svarbu pasirinkti strategiją, kuria vadovausimės kurdami turinį ir jį platindami skirtinguose žiniasklaidos kanaluose. Šiame straipsnyje apžvelgsime pastaraisiais metais išryškėjusius naujus žiniasklaidos kanalus ir kaip juos reikėtų įdarbinti teigiamo rezultato pasiekimui.

Kas yra pirkta, nuosava ir įgyta žiniasklaida?

Jau kuris laikas, visos naujos marketingo ir komunikacijos priemonės buvo skirstomos į pirktą, nuosavą ir įgytą žiniasklaidą. Šis modelis nėra savarankiškas ir jį puikiai galima pakeisti Inbound piltuvėliu, tačiau dėl dažnai vyraujančios nuostatos, kad kartais užtenka orientuotis tik į vieną iš šių žiniasklaidos priemonių, nusprendėme plačiau jas panagrinėti.

Pirkta žiniasklaida apima visus tradicinius reklamos kanalus nuo banerių iki televizijos ir radijo. Šiais kanalais naudojamės tada, kai norimeę būti užtikrinti, kad pasieksime tam tikrą auditorijos dalį ar kai turime skubių žinučių. Mokama žiniasklaida užtikrina, kad pasieksime didelę dalį rinkos ir tai padarysime greitai. Pirkta žiniasklaida dažniausiai skirta pritraukti naujiems klientams. Deja, bet prie tokios tiesmukos reklamos vartotojai jau priprato, kaip ir priprato ją ignoruoti.

Turinys ir komunikacijos kanalai, kuriuos valdo prekės ženklai yra vadinami nuosava žiniasklaida. Čia priskiriame įmonės tinklalapį, tinklaraščius, socialinių tinklų paskyras ir kitą turinį, kurį sukuria pats prekės ženklas. Tokiu būdu mes nukreipiame savo žinutes į jau esamus klientus ar suburtą bendruomenę. Nuosava žiniasklaida yra daug pigesnė už pirktą, tačiau tai kainuoja daugiau laiko ir pastangų. Turinį reikia sukurti, o bendruomenės pačios nesusiburia. Skirtingai nei pirkta žiniasklaida, nuosava yra ilgalaikės strategijos dalis.

Gera žinia ta, kad ilgalaikė strategija atsiperka. Nuosavos žiniasklaidos sukurtas turinys, viešųjų ryšių kampanijos, renginiai ir parodos bei dalis pirktos žiniasklaidos atsispindi įgytoje žiniasklaidoje – komunikacijos kanale, kuriam neturime jokios įtakos, tačiau kuris už mus skleidžia žinią apie prekės ženklą.

Nuosavai žiniasklaidai priskiriame išorinius tinklaraščius, socialinių tinklų komentarus, komunikaciją iš lūpų į lūpas, forumus ir kitus kanalus, kuriais vartotojai dalinasi turiniu, kurį inspiravo patirtis su mūsų prekės ženklu.

Susidurianti žiniasklaida – kaip pasiekti dinaminį vartotoją?

Sudarinėjant komunikacijos strategiją, dažnai tenka rinktis į kurį žiniasklaidos tipą orientuosimės. Tačiau šis klausimas nėra teisingas. Reikėtų klausti „kokiomis proporcijomis turėtume investuoti į pirktą, nuosavą ir įgytą žiniasklaidą?“. Dar prieš maždaug 10 metų galėjome šiuos kanalus vertinti kaip atskirus ir kiekvienam iš jų kurti skirtingas taktikas, tačiau skaitmeninė erdvė ir socialiniai tinklai pakeitė visą žiniasklaidos ekosistemą ir visi šie kanalai susimaišė tarpusavyje, sudarydami susikirtusią žiniasklaidą.

Jau nenustebinsime, teigdami, kad turite pasirinkti vientisą komunikacijos žinutę, kuri pasklistų per visus kanalus. Vartotojų problemas išsprendžiantis, į klausimus atsakantis, edukuojantis ir naudingas turinys yra vienas iš būdų šiam tikslui įgyvendinti. Tokį turinį Jūsų svetainėje ras potencialūs klientai, tokiu turiniu susidomės žurnalistai, toks turinys bus puikiai dalinamas socialiniuose tinkluose. Kad ir ką bedarytumėt, svarbu, kad visuose kanaluose, vartotojas iš Jūsų girdėtų vieningą komunikaciją.

Kaip susiduria šios komunikacijos priemonės?

Nuosavos, pirktos ir įgytos žiniasklaidos susidūrimas yra panašus į turinio marketingo ar Inbound strategijas, tačiau kaip ir „See, Think, Do“ modelis, kurį jau aptarėme savo tinklaraštyje, padeda plačiau suprasti ir įsisavinti integruotą skaitmeninę komunikaciją.

Kliento kelias iki pardavėjo tapo daug sudėtingesnis ir labiau vingiuotas nei kada ankščiau. Su potencialiu pirkėju galime susidurti telefonu, interneto svetainėje, tikrose parduotuvėse, mobiliuosiuose įrenginiuose, elektroniniu paštu ir kitur. Visi kliento ir pardavėjo susikirtimo taškai reikalauja skirtingų komunikacijos kanalų. Pardavimų piltuvėlis yra efektyviausia klientų kelio modelis, tačiau ne visada vartotojas elgiasi taip kaip iš jo tikimasi, todėl būtina suderinti skirtingus žiniasklaidos kanalus tarpusavyje, kad vartotoją pasiektume visada ir visur, kai tik jis svarsto apie mūsų produkto poreikį. Kartais potencialaus kliento pavertime klientu gali prireikti priemonių, kurias paprastai naudojame jam pritraukti į piltuvėlį ir atvirkščiai. Turime išlikti dinamiški.

Toks požiūris yra nukreiptas į klientus, o ne į kanalus. Kad ir kaip norėtume šaukti nuo namų stogų, kad televizija mirė, tačiau tai nėra tiesa. Vis dar didelę auditoriją, kurios negalime pasiekti internetu, galime pasiekti televizijos pagalba. Tiesa, įmonės gausiai investuojančios į televiziją ir radiją turėtų taip pat nepamiršti, kad aktyvių interneto vartotojų vis daugėja ir šio kanalo ne tik kad negalima ignoruoti, bet jis turi tapti lygiaverte komunikacijos strategijos dalimi. Tik taip būsime tikri, kad pasiekėme visus potencialius klientus.

Kas trukdo įsisavinti susikirtusią žiniasklaidą?

Didžiosios įmonės dažniausiai turi atskirus pardavimų, marketingo ir komunikacijos skyrius. Šalia to dar veikia ir daugybė agentūrų. Ir čia iškyla problema – vieningos strategijos nebuvimas.

Šią problemą pirmiausia reikėtų spręsti įmonės viduje. Visi skyriai nuo gamybos iki klientų aptarnavimo turėtų žinoti, koks yra įmonės komunikacijos tikslas, kokią žinutę mes skleidžiame ir kaip kiekvieno iš mūsų veiksmai gali tam padaryti įtaką. Marketingo ir pardavimų žmonės turi suvokti, kad laikai, kai marketingas tik atvesdavo klientą, o pardavimai stengdavosi tik užbaigti sandorį, baigėsi. Visi su klientų aptarnavimu, pritraukimu ir pavertimu dirbantys darbuotojai turi veikti išvien, suvokti tarpusavyje susipynusias jų užduotis. Tik tada pavyks pasiekti gerų rezultatų.

Kita problemos pusė slypi išorinėse agentūros ir laisvai samdomuose specialistuose. Dažniausiai agentūros yra atsakingos už vieną ar kelis žiniasklaidos kanalus. Jie dirba su dalimi pirktos arba įgytos žiniasklaidos, kiti rūpinasi nuosavais kanalais. Būna ir tokių, kurie bando integruoti kelis kanalus į vieną strategiją, tačiau visų kanalų jie neapima.

Todėl įmonės turi stengtis surasti tokius partnerius, kurie būtų atsidavę ir pasiruošę įsiklausyti į įmonės strategiją, komunikacijos tikslus ir kliento kelionę. Komunikacijos amatininkuose mes propaguojame ir trečią bendradarbiavimo pobūdį – tai korporatyvinės strategijos kūrimas kartu su agentūra ir veiksmų paskirstymas tarp išorinių ir vidinių resursų. Tai suteikia daugiau laisvės įmonėms, ypač šiandien, kai naujos komunikacijos teorijos atsiranda kiekvieną dieną ir visų jų sugaudyti įmonės viduje beveik neįmanoma.

Vakaruose vis daugiau įmonių į organizacijos vidų grąžina ankščiau iškeltus darbus arba ieško vienos agentūros, kuri gebėtų prisiimti atsakomybę už visą strategijos įgyvendinimą ir rasti patikimus partnerius jai įgyvendinti. Nesvarbu, kuriuo keliu eisite Jūs – svarbu, kad tame kelyje pirkta, įgyta ir nuosava žiniasklaida tarnautų vienam tikslui, pasakotų vieną istoriją ir užtikrintų visapusišką kliento pasiekimą ir pritraukimą.


 Plačiau apie Inbound marketingą – www.komatininkai.lt 

siaurasbaneris2-01

1 comment

Add yours
  1. 1
    jasmine

    paskolos ir investicijos visiems
    Sveiki Ponas / ponia
    Kaip yra jums ir jūsų šeimai? Tikiuosi, kad viskas vyks gerai, jūs visi.
    Aš esu ponia JASMINE STRATMAN, esu kilęs iš Prancūzijos,
    Aš jūsų kontakto iš metų? Specialistas, aš jums
    rašyti prašyti jūsų paslaugoms sukurti naują darbą
    Padėjėjams jūsų šalyje. Jūs būsite atsakingi už su
    valdymo mano verslo asmens lūkesčius iš dalies
    aktyvus, o aš būsiu atsakingas už finansinę dalį. Aš
    Norėčiau žinoti reikalingą įrangą investuoti į
    jūsų šalyje, lauksiu savo sutikimą, kad gali man padėti, mano
    planus investuoti į savo šalį, aš atsiųsime visus į
    išsamią informaciją jums, kai tik jūs patvirtinate savo prašymą. prašau
    Tai yra konfidenciali laišką. Laukiu atsakymo
    palankus. Pagarbiai, galite man kreiptis šiuo elektroniniu paštu daugiau informacijos.
    Prašome susisiekti su manimi: jasminestratman96@gmail.com
    Miss jasminestratman

+ Leave a Comment