Turinio marketingas ir SEO nėra taps pats

Turinio marketingas ir SEO nėra taps pats


Turinio marketingas padeda išsikovoti geresnes pozicijas paieškos sistemose. Tai yra faktas. Tačiau dėl šio fakto ir daugumos verslų įnykimo į SEO strategijas, tai yra vienintelė tiesa, kurią kai kurie verslai pripažįsta, taip praleisdami galimybę išnaudoti visus turinio marketingo teikiamus privalumus. Šiuo tekstu norime parodyti, kad turinio marketingas ir SEO nėra tas pats ir kad rašyti tinklaraštį tik dėl paieškos sistemų pozicijų nėra protinga.

Kuo skiriasi SEO ir turinio marketingas?

Prieš pradėdami kalbėti apie tai, kodėl negalima turinio marketingo sieti tik su SEO, trumpai apžvelkime šių disciplinų skirtumus ir panašumus.

SEO yra veiksmai, kurių imamės, kad mūsų interneto svetainės būtų aukščiau paieškos sistemose. Natūraliai dėl to į svetainę ateina daugiau srauto, pati svetainė veikia greičiau ir efektyviau.

Turinio marketingas yra strategija, nukreipta į esamų ir potencialių klientų problemų sprendimą, žinutės skleidimą, reputacijos valdymą, eksperto vardo užsitarnavimą ir klientų pritraukimą į turimus kanalus.

Google jau kuris laikas aukščiau reitinguoja svetaines, kuriose daug aktualaus ir naudingo turinio ir kuris yra skaitomas. Taigi čia turinio marketingas ir SEO eina koja kojon. Tačiau turinio marketingas yra tik dalis SEO strategijos. Didžioji šio darbo pusė yra techninė, apimanti raktažodžių analizes ir programavimo darbus ir neturinti nieko bendro su turinio kūrimu.

Šia įžanga norime pasakyti, kad negalima kurti turinio tik dėl to, kad būtumėte aukščiau paieškos sistemose. Jau ne kartą teko girdėti, kad kurkime blogą ir viskas bus gerai, būsim aukštai Google. Ne! To tikrai nepakaks. Jau vien Google algoritmai sako, kad turinio turi ne tik būti daug, bet jis turi būti aktualus ir SKAITOMAS. O per prievartą sukurto turinio, neatsižvelgiant į vartotojų poreikius, neatlikus analizės ir nepersonalizavus jos skirtingiems pirkėjų charakteriams, niekas neskaitys.

Verslas, kuris orientuojasi į turinį, ypač tinklaraščius, tik dėl paieškos sistemų reitingo, praleidžia progą vienu šūviu nušauti du zuikius. Kurdami tikrai naudingą turinį, kurio ieško ir kurį vertina vartotojai, ne tik pakiltumėte Google rezultatuose, tačiau ir pritrauktumėte naujų potencialių klientų, pagerintumėte savo įvaizdį, išsikovotumėte savo industrijos eksperto poziciją. Nuolat kurkite aktualų, į vartotojų klausimus atsakantį turinį, analizuokite atgalinį ryšį ir tobulėkite turinio marketingo srityje, o SEO rezultatai ateis natūraliai.

Ne visas turinys, kuris yra kuriamas tik dėl SEO yra blogas. Dauguma marketingistų jau žino, kad turinys turi būti originalus, jo negalima kopijuoti. Todėl tekstai ar vaizdinė medžiaga neretai būna kokybiška ir dėl to turime padėkoti Google algoritmams. Tačiau tokio turinio platinimas užstringa. Taip atsitinka todėl, kad jis sukurtas niekam. Jis atsako į numanomus klausimus, kuriuos sugalvojo turinio autorius, tokio turinio temos dažnai yra abstrakčios ir net užtikę tokį turinį vartotojai greitai jį palieka. Turinys turi užmegzti ir kurti santykius su klientais, o ne tik būti tam, kad Google jus labiau mylėtų.

Kaip turinio marketingas ir SEO gali dirbti kartu?

Kad klientas turi problemų, suprantame, kai mūsų paklausia, ką pasirinkti – SEO ar turinio marketingą. Šių dviejų marketingo disciplinų negalima pastatyti priešprieša. Jos veikia kartu viena kitą dengdamos ir susijungdamos.

Tam, kad Jūs atsirastumėte paieškos sistemose, Jums reikia turėti optimizuotą SEO. Kad būtų kam optimizuoti SEO, reikia turinio. Kad turinys būtų ne tik naudingas ir skaitomas, bet ir surandamas, reikia optimizuoti antraštes, raktažodžius ir kitus parametrus.

Ilgą laiką viena populiariausių SEO taktikų buvo nuorodų iš kitų svetainių medžiojimas. Turint gerą ir kokybišką turinį nebereikia to daryti. Kiti tinklaraščiai ar žiniasklaida patys noriai dedasi gerus tekstus.

Paprastų raktažodžių prikimštas tekstas nebeveikia jau kuris laikas, tačiau ilgieji raktažodžiai (longtail) gali atvesti nemažą srautą į svetainę. Ši SEO taktika įmanoma tik originaliuose ir kokybiškuose tekstuose, kur tyrinys optimizuotas vartotojų poreikiams.

Juk tiek raktažodžius, tiek temas turinio marketingui renkame pagal tai, ko vartotojai ieško. Tokiu turiniu dažniau dalijamasi, toks turinys atveda daugiau srauto. Ir čia grįžtame į pradžią – tinklaraščiai negali būti rašomi tik dėl SEO. Pozicijos Google ateis savaime, kai rūpinsimės, kad mūsų turinys būtų kokybiškas, skaitomas ir randamas. O čia jau paliestume ir paieškos sistemų robotus, ir vartotojo patirtį ir kitus techninius SEO darbus, kurie tiesiog tarnauja turiniui.

Kodėl neveikia turinio marketingas?

Tikiu, kad yra tokių, kurie dabar skaito ir galvoja – mėginau aš tą Jūsų turinio marketingą, niekas čia neveikia. Ir tai gali būti tikra tiesa. Nepaisant to, ar naudojate turinį tik dėl SEO, ar suvokiate ir gilesnę jo prasmę, galite susidurti su aibe kliūčių ir problemų, kurių neišsprendus, visas darbas kuriant turinį gali būti bevertis.

7 Priežastys, kodėl turinio marketingas neatneša numatytų rezultatų

Neturite strategijos

Savaime suprantami dalykai dažniausiai būna užmirštami. Strategija yra viena tokių. Jūsų turinio strategija turi turėti aiškius tikslus, turite žinoti, kokią auditoriją norite pasiekti, sudaryti turinio kalendorių, išsiskirti rodiklius, kuriais matuosite sėkmę, kokią žinutę ir istoriją norite skleisti. Labai svarbu, kad strategija būtų išdėstyta raštu ir su ja būtų susipažinę visi įmonės darbuotojai. Nes kiekviena su Jūsų įmone susijusi žinutė yra Jūsų turinio dalis. Todėl labai svarbu, kad visi Jūsų darbuotojai žinotų, kokias vertybes Jūs palaikote, ką ir kam norite pasakyti. Ir, svarbiausia, surašę strategiją jos neužmeskite. Vadovaukitės ja, nuolat pildykite ir keiskite.

Neviešinate savo turinio

Ypatingai svarbi dalis Jūsų turinio marketingo strategijoje. Taip, turinys tikrai padeda Jus surasti paieškos sistemose ir per jį į Jūsų svetainę ateina nemažai kokybiško srauto. Tačiau vien tik to nepakaks. Kaip jau supratote iš šio teksto, turinys yra kur kas daugiau nei paieškos sistemų strategijos dalis, todėl būtina užtikrinti, kad jis pasiektų tinkamą auditoriją.

Investuokite į turinio sklaidą socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje (įskaitant ir kitus tinklaraščius) bei elektroniniam pašte.

Turinys nuobodus, nenaudingas ir nepersonalizuotas

Niekam nepatinka turinys, kuris yra apie nieką. Raskite savo balsą ir stilių, identifikuokite temas, kurios aktualios Jūsų auditorijai ir pritaikykite savo tikslus skirtingiems pirkėjų charakteriams. Atidžiai atsirinkite, kas rašo Jūsų tekstus ir įsitikinkite, kad jie žino tikslą, kurį Jūsų norite pasiekti turinio pagalba.

Pasiduodate sprinte

Turinio marketingas yra maratonas. Ir tai gali būti didesnis maratonas nei laukimas, kol optimizuodami SEO iškilsite paieškos sistemose. Dauguma įmonių tiesiog neišlaukia savo investicijų grąžos ir teigiamų rezultatų rezultatų.

Tai yra ilgas darbas, po truputį skinantis kelią į savo verslo nišos pirkėjų protus, auginant savo autoritetą ir tampant savo industrijos informaciniu lyderiu.

Stiprūs konkurentai

Nereikia atmesti varianto, kad turite stiprius konkurentus, kurie jau yra įvaldę turinio marketingą. Tačiau, tai nereiškia, kad Jums nebeliko vietos. Raskite turinį, kurio neturi Jūsų konkurentas, bet kuris gali būti labai naudingas Jūsų bendrai auditorijai. Atraskite savo turinio nišą.

Galbūt Jūsų konkurentas bendrauja labai oficialiai ir turinys vis dar turi korporatyvinį prieskonį – pasiūlykite alternatyvą ir būkite žmogiškesni. Galbūt konkurentai orientuojasi tik tam tikras Jūsų nišos problemas, palikdami Jums erdvę apžvelgti kitas. Pasinaudokite ta erdve.

Vientisumo stoka

Jei pasiryžote pradėti turinio marketingo kampaniją, supraskite, kad neužteks parašyti straipsnį tada, kada turėsite laiko ar įkelti vaizdo įrašą kartą per mėnesį. Jūsų turinys turi pasiekti vartotoja nuolat ir be didesnių tarpų. Jei rašote kas savaitę, viskas gerai. Bet įsitikinkite, kad kiekvieną savaitę turėsite, ką papasakoti savo potencialiems klientams.

Turite problemų su SEO

Ir pabaigai techninis SEO. Paieškų sistemų strategijos šiuo metu remiasi turiniu, jo distribucija ir optimizacija. Pasirūpinkite, kad Jūsų turinio kanalai (svetainė, tinklaraščiai, nukreipimo puslapiai) yra techniškai sutvarkyti, nes tik tuo atveju turinys taps ne tik klientų pritraukimo ir prekės ženklo žinomumo įrankiu, bet ir vienas iš būdų užkariauti paieškos sistemų rezultatus.

Taigi apibendrinant, dar kartą norime akcentuoti tai, kad Jūsų turinys neturi būti daromas tik dėl SEO. Šios dvi strategijos turi dirbti kartu, viena kitą papildydamos, bet kartu ir gyvendamos savo atskirus gyvenimus. Pagaminti gerą ir naudingą turinį tikrai kainuoja, neleiskite šiai investicijai nusėsti tik pastangose tapti pirmais Google pozicijose. Geras turinys yra Jūsų efektyviausias ginklas kovoje dėl didesnės rinkos dalies ir savo autoriteto didinimo.

Susidomėjote turinio ar inbound rinkodara? Susitikime nemokamai konsultacijai.

Parašykite mums žinutę ir susitikime pakalbėti plačiau apie Jūsų verslo ir naujosios rinkodaros galimybes.
Vardas
El. paštas*
Įmonė
Žinutė*

*�Privalomi laukai


Plačiau apie turinio marketingą – www.komatininkai.lt

siaurasbaneris2-01

 

4 Comments

Add yours
  1. 1
    straipsnininkas

    Turinio marketingas kartu naudojamas ir SEO tikslais. Ir labai sėkmingai. Aišku, jeigu eina nuorodas įdėti tekste. Jei ruošiate seriją straipsnių į 15min, Delfi, regioniniams leidiniams, ir jei tekstai įdomūs ir su nuoroda – dar geriau. Nors Google pakanka, kad tekste būtų paminėtas reklamuojamas domenas – jam bus suteikta pliusų ir be nuorodos.

  2. 2
    Rugile

    Pamastymai geri, jeigu visi svetainiu savininkai tai suprastu, ir ta pati optimizacija paieskos sistemoms vyktu sklandziau – nereiktu simta kartu aiskint, kam reikia turinio ir kam jis bus naudingas. Ir visiskai tiesa, kad vien SEO neuztenka – jei potencialus klientas uzsuks i svetaine del jos auksto reikingo google, tai po sekundes kitos iseis, nerades tinkamo turinio. Visos priemones yra geros, kai eina kartu – deja, bet po viena jos praktiskai nenaudingos.

  3. 3
    Bite

    Pritariu ir teksto autoriui ir komentatoriams. Turinio marketingas ir seo paslaugos yra puikus derinys norint pasiekti aukštų rezultatų. Pasirinkus vieną iš dviejų, žinoma, kad tokių efektyvių rezultatų nebus. Googlo neapgausi. Arba darai gerai, arba visai nedaryk.

  4. 4
    Robertas

    Nice done!. Kaip pastebiu, dauguma įmonių savo blog’uose skelbia informacija, kuri įdomį tam kas ją rašė, vienai bendradarbiai ir direktoriui. Aišku, greičiausiai direktoriui patiko, nes jis to turinio net neskaitė 🙂 Kokybiško turinio kūrimas yra savotiškas menas. Mažai įmonių pačios gali užsiimti kokybiško turinio rašymu. Dažnai blog’as tampa tiesiog „fake news“ platforma. Tiek atliekant SEO nėra naudinga, kuomet blog’o pranešimai nesudomina naujo lankytojo ir jis kuo skubiau palieka svetainę. Net jeigu ir svetainė iškeliame paieškoje, tai duoda ženkliai mažiau naudos, nei svetainė, kurioje yra turinys. Svetainių ir el.parduotuvių savininkams rekomenduočiau priimti teisingą sprendimą ir investuoti į kokybišką turinio rašymą.

+ Leave a Comment